eliveli.blogg.se

Vaknade en måndagsmorgon och tänkte idag får det bära eller brista. 12timmar senare låg jag åter i sängen, uppsagd från jobbet, just antagen till en skola 100mil bort och halva lägenheten nerpackad packad i en trave bananlådor.

Dag 189

Kategori: Allmänt

Kikar upp från mitt klapprande på lunchrummets gamla laptop (som pinsamt nog är fräschare, kvickare och tystare än min.. jo jag tackar, inköparen av denna dator hade tydligen lite annan budget att röra sig med än jag..)..

På den svara hörnsoffan slumrar Viking med huvudet väl inbäddat i den randiga ICA tröjans luva.

I massagestolen bredvid (eller som snarare otympligt är placerad mitt på golvet, likt någon form av 90-tals inspirerad kungatron.. #ingenordningalls), med de vita hörlurarna inpluggade sover Dirke tungt i djupa andetag (som ser ut att vara extra djupa magandetag med tanke på att massagekulorna i ryggstödet fastnat i svankläget).

Och med en lila prydnadskudde över ansiktet sträcker Martin ut sig på den gröna lilla tvåsitssoffan (som med tanke på att fötterna tungt hänger ut över kanten inte är det mest ultimata sovplatsen.. #obekvämt).

 

Var och en av dom i jämn utdragen andning, som tillsammans bildar någon forma av oavbrutet sömndrucket andnings kanon, likt vågljud som oupphörligt bara rullar in..

 

 

 

Fäster åter igen blicken på lunchrummets gamla laptop, påbörjar på nytt mitt klapprandet och klickar mig fram till Googles sökruta:

Lunchdate sökes .

 

//Elin

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: