eliveli.blogg.se

Vaknade en måndagsmorgon och tänkte idag får det bära eller brista. 12timmar senare låg jag åter i sängen, uppsagd från jobbet, just antagen till en skola 100mil bort och halva lägenheten nerpackad packad i en trave bananlådor.

Dag 176

Kategori: Allmänt

 

-       Är det så att du är färdig, för om så är fallet kan jag ta över? säger jag och lutar mig försynt fram (i en rörelse som dock enbart utstrålar ”hej-jag-vill-inte-störa-MEN..”) till killen vid benpressen som just ska till att kränga av vikterna från benmaskinen på gymmet.

-       Ja, jag är klar ja. Den är uppvärmd för dig så att säga, svarar den stora killen med ett leende, reser sig från sittplattan och kvarlämnar en svettig rumpmarkering. (Är det så att säga för att märka revir som killar bojkottar hela ”torka av träningsmaskinen processen”, så att intresserade singeltjejer liksom kan följa sitt ögongodis maskin efter maskin, likt någon form av snitslad poängpromenadsbana av svettmarkeringar, där vikterna givetvis hänger kvar likt 1X2frågor? "Hur många kilo lyftes nyss här?")

 

-       Men vilken av vikterna vill du ha kvar? Säger han och lägger händerna på de runda något nötta 10, 15 och 20kilos vikterna som ostrukturerat hänger uppradade. (Som om han just intog någon form av start position för att, snabbt som blixten, ska kunna lasta om så snart jag, likt ett startskogg, gett den önskvärda vikten).

 

 

-       Nej men du, låt de hänga kvar, jag löser det, säger jag med vänlig ton.

-       De är klart jag hjälper dig, det är de vi killar är till för här på gymmet.

-       Nej alltså, det är helt säkert. Jag fixar det, säger jag ännu en gång, med ännu vänligare, dock mer bestämda tom (..ja det går att låta både vänlig och bestämd på en och samma gång..)

-       Nä men helt ärligt, du ska inte behöva slita med dessa, vilken vikt vill du ha?

 

(Okej okej, ja jag gav honom en chans..)

-       Ja men i så fall kan du få hänga på  10kg.. på varje sida.

 

I just det ögonblicket stack jag hål på den välpumpade, uppblåsta killen, som hastigt okontrolerat flög iväg, likt en ballong där det genom ett litet hål ljudande sipprar ut luft.

En ballong vi i benpressmaskinen aldrig mer lär se skymten av..

En ballong vars kvarlämnor endast hann bli en maffig rumpmarkering likt ett slutmål på dagens snitslade svettiga poängpromenadsbana.

 

//Elin

 

 

Kommentarer

  • Jessica säger:

    Alltså!!! haha du är bara för bra! Så jävla klockrent!

    2014-02-23 | 21:41:55

Kommentera inlägget här: