eliveli.blogg.se

Vaknade en måndagsmorgon och tänkte idag får det bära eller brista. 12timmar senare låg jag åter i sängen, uppsagd från jobbet, just antagen till en skola 100mil bort och halva lägenheten nerpackad packad i en trave bananlådor.

Dag 178

Kategori: Allmänt

Nae, du skämtar, har någon på allvar dragit magsjuka hit? Av alla tänkbara hemskheter de kunde släpa in i byggnaden (ja men förslagsvis böldpest, rabies, gonorré, rödahund, scharlakansfeber eller.. håll) så valde de magsjuka.. Mag-sjuka!

 

Jag knyter av upp de fuktiga svarta vinterkängorna (som under denna vecka känts oerhört missanpassade, med tanke på de plusgrader som smugit sig på, ja riktigt smusslat sig in i vinterlandskapet och förvandlat snölagret till någon form av krispigt skal av isighet.. ja lite som att trycka fötterna genom creme brule i varje steg).

Känner hur den stickande magsjukelukten riktigt angriper mina näsborrar och tränger sig upp i min hjärna där bilradions musik diffust kvarstår (så att Avicii tillsamans med magsjuk-klet liksom blandas till en salig illaluktande, upprepande & pumpande sörja, som man verkligen undviker att sjung med i..). Det vänder sig nästintill i magen på mig trots att jag gör allt för att undvika allt vad inandning med näsan heter, när jag i trappan tar mig upp en våning.

Väl där når spylukten sin kulm (som om det inte var illa nog innan.. jo jag tackar!) så den fräter till (..och där stupade Avicii. #mandown). Väl där ser jag sopsorteringesberget (som helt klart sett ljusare tider i sorteringsvärlden).

 

 

Halar upp det gröna A5blocket ur väskan och greppar bläckpennan (som givetvis behövs värmas upp genom lite kanelbulleliknande ringar i vänsterhörnet. #klassikern).

 

Hej i röran!

Här nedan är följande uppgifter & områden vi bör (läs SKA!) utföra städning (läs SANERING) av under dagen. Det tar blott 10min var om vi alla hjälps åt, men blir jäkligt bra! Så kan vi hädanefter försöka hålla kökets alla ytor lika snygga & fräscha som vi är!

MVH //StädHitler

 

Av alla tänkbara hemskheter de kunde släpa in i byggnaden byggnaden (ja men förslagsvis böldpest, rabies, gonorré, rödahund, scharlakansfeber eller.. håll) så valde de gamla sura oursköljda mjölk- och filkartonger... och fick på köpet Hitler efter sig.. (som ett kinderägg: först något gott, sen en stor besvikelse).

 

//Elin

Kommentarer


Kommentera inlägget här: