eliveli.blogg.se

Vaknade en måndagsmorgon och tänkte idag får det bära eller brista. 12timmar senare låg jag åter i sängen, uppsagd från jobbet, just antagen till en skola 100mil bort och halva lägenheten nerpackad packad i en trave bananlådor.

Dag 181

Kategori: Allmänt

Lirkar ur höger byxficka varsamt upp den spruckna telefonen, som likt min laptop tydligen ville gå och bli med sladd, då mikrofonen verkar ha tackat för sitt och headsetet blivit ett måste (Tänk ändå om alla telefoner hade haft Nokia 3310s livslängd.. #tillsdödenskiljerossåt).

Trasslar upp den blå headsetsladden, som jag så noggrant virat in för att försiktigt, varsamt och kärleksfullt placera i fickan i hopp om att kunna hålla den otilltrasslad (japp, det går, i allra högsta, grad att placera bokstaven O framför alla adjektiv.. punkt slut). Ett hopp som dock visat sig vara mot naturens alla lagar (#vemförsökerjaglura) då sladdtrasslet gång på gång är ett faktum.

 

Efter många om och men tummar jag mig till sist fram till ett nytt sms..

Hallå Hej !

Jo, en tanke slog mig just.. frukosten är helt klart det absolut bästa målet under hela dagen (å nej, du har faktiskt ingen talan gällande det känner jag).

Så vad säger du om att ikväll äta lite (..läs mycket) frukost?

 

 

 

Hinner inte mer än att, åter igen, omsorgsfullt linda den blå sladden kring telefonen, innan vibbrationen skakar igång och smssignalen klingar till, likt pricken över i-et.

Tittar ner på den lysande spruckna skärmen och kan i sms:et mellan sladdlängerna tyda 18.30.

(18.30.. undra om det bör tituleras som den senaste frukosten jag ätit.. eller tidigaste..?)

 

18:52 Med egenplockade solmogna blåbär, nybryggt te, nyskuren parmaskinka, vällagrad brie-, ädel- & prästost, uppskuren tomat, gurka och söt mango, salta kex och varma grova frallor, lyxig vaniljyoghurt, perfekt kladdigt kokta ägg, en redig klase vindruvor, en skål nötter och till sist givetvis mörk choklad likt kronan på verket så inser jag denna gourmé buffé lär få en livslängd så långt ifrån en Nokia 3310 man kan tänka sig !

 

//Elin

 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: