eliveli.blogg.se

Vaknade en måndagsmorgon och tänkte idag får det bära eller brista. 12timmar senare låg jag åter i sängen, uppsagd från jobbet, just antagen till en skola 100mil bort och halva lägenheten nerpackad packad i en trave bananlådor.

Dag 175

Kategori: Allmänt

-       Har du sett, vilket jättelikt hål?! Utbrister jag i samma stund som jag till Lena langar fram den nyanlända vakuumförpackade Comté osten (ja jag vet att det kallas arbetsskada när man blir lyrisk över en sådan sak..).

 

-       Men oj ja! Det var som tusan, inte ett dåligt hål heller! Nå väl, det är ju kilopriset vi betalar för, konstaterar Lena och tar emot osten.

Just då sniker Mattias in i min och Lenas överraskade förvåningsbubbla med kommentaren:

-       Ja i andra sammanhang tar somliga betalt för hål. Faktiskt riktigt bra betalt! (behöver jag ens beskriva hans förnöjda och belåtna leende efter den där kommentaren..?)


Utan att ens hinna tänka efter så kontrar jag kvickt och hastigt med:

-       Ja men visst ja! Men du menar Marabou med sin 100g chokladkaka med luftbubbelhål i, som har samma pris som de normala 200g förpackningarna!  

(behöver jag ens beskriva mitt förnöjda och belåtna leende efter den där kontringen?!)

 

//Elin

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: