eliveli.blogg.se

Vaknade en måndagsmorgon och tänkte idag får det bära eller brista. 12timmar senare låg jag åter i sängen, uppsagd från jobbet, just antagen till en skola 100mil bort och halva lägenheten nerpackad packad i en trave bananlådor.

Dag 188

Kategori: Allmänt

I full vintermundering, med huvudet väl ingrottat i den stora luvan för att undvika lovikavantarna som varsamt dalar från himlanatten och hörlurarna inpluggade vandrar jag långsamt i den makalösa vindstillheten genom ett svagt upplyst Åre. Snöflingorna har oupphörligt sakta fallit de tre senaste dagarna och verkar vilja göra allt för att skjuta på vårkänslorna.

Om tio veckor är tiden här uppe över. Om tio veckor packas det lilla liv jag byggt upp här varsamt ner i bananlådor med mycket silkespapper.

Det känns så snart. För snart. Känner mig inte färdig här än.

 

Jo tiden jag tänkte på en sak, från och med nu..  ja nu, får du hemskt gärna gå lika långsamt som du alltid väljer att göra när jag befinner mig i telefonkö. Tack!

 

//Elin

 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: