eliveli.blogg.se

Vaknade en måndagsmorgon och tänkte idag får det bära eller brista. 12timmar senare låg jag åter i sängen, uppsagd från jobbet, just antagen till en skola 100mil bort och halva lägenheten nerpackad packad i en trave bananlådor.

Dag 187

Kategori: Allmänt

Spritt språngande naken med det heta vattnet sipprandes längst med ryggen står jag här i stillheten. I lugnet. I tystanden..
Vattnet är likt en smekning som ömt slingrar sig längst med min hud.

Viker nacken långsamt från höger till vänster och känner hur trycket från strålen förflyttas över axlarna.
Det dova ljuset gör att jag endast svagt kan tyda konturarna av min kropp.

 

-       ”Kan vi få personal till lagret, bilen är här”.

 

Från att solbränd och harmonisk ha befunnit mig i Niagarafallen landar jag nu, genomskinligt blek, häpet i den nersläckta duschen i damernas omklädningsrum. På andra sidan väggen är varumottagningen i full gång.
Vrider hårt av duschkranen, lutar mig för att tända i taket och ler för mig själv..
Tänk vad en liten avskiljande vägg kan göra.. Spritt språngande naken är jag tacksam för att jag inte befinner mig tre meter bort.

//Elin

 

 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: