eliveli.blogg.se

Vaknade en måndagsmorgon och tänkte idag får det bära eller brista. 12timmar senare låg jag åter i sängen, uppsagd från jobbet, just antagen till en skola 100mil bort och halva lägenheten nerpackad packad i en trave bananlådor.

Dag 174

Kategori: Allmänt

Är det ens okej, eller kan jag bli dömd för hets mot folkgrupp..?

Nå väl, det får bära eller brista!!


Lämnar den väluppvärmda stolen bakom mig och rusar genom det glädjetjutande knökfulla totalsmockade lunchrummet (kan det ens finnas några arbetande kvar ute i butiken.. #intesåstorsannolikhet). Korsar mig fram till telefonen på bänken. Lyfter den vita luren och trycker vant *801, musiken slås av i butikshögtalarna och min röst tar vid:

-       ”Ett kundmeddelande! Vi vill bara meddela samtliga att Sverige just tog OS guld i herrarnas stafett. Å med tanke på detta så ger vi nu, till alla norrmän, extrapris på GuldNougat. Ja, så ni också någon gång kan få smaka på guld”.

 

...skakar om huvudet (liksom för att åter väcka hjärnan och än en gång fatta marken efter mitt korta dagdrömmeri) kommer på mig själv med att ha fastnat med blicken på datorskärmens OS visning från bordet bredvid (utan att egentligen ha någon som helst sikt).

 

Alla i lunchrummet glädjs åt Sveriges guld. Norrmännen i butiken glädjs istället åt Sveriges låga priser..

..tar en tugga till på min nu ljumna lunch och känner att jag nog gör bäst i att låta det förbli så.

 

//Elin

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: